2012. január 5., csütörtök

Vírusfilozófia

   Ma egész nap szép napsütéses idő volt. Kora délután aludtam egy picit, mert hajnali 5-ig sikerült dolgozni, és a tanulás is elmaradt, éppen csak rákukkantottam a tegnapi leckékre hajnali fél 5 körül. Alig bírtam elaludni, mert a napközben beadagolt 2-3 liter tea teljesen ébren tartott.


   A délelőtti szünetben lebattyogtam a nagy gompa melletti szállásunkra, lezuhanyoztam, mert másfél nap ilyen minimális fizikai aktivitás mellett is elhasználja az embert, és jól esik egy gyors zuhanyzás, főleg ilyen kevés alvás után. Ez a fél órás szünet dél körül volt. A nap gyönyörű szépen sütött, a meredek köves hegyoldalban másztam vissza a birkák taposta keskeny ösvényeken az osztályteremhez. Kicsit elkéstem, de megérte, olyan idő volt, mint egy enyhébb nyáreleji napon.


   Artur ma délután arról tanított, hogy a középút filozófiája valójában vírusfilozófia. Nem tud más filozófia nélkül létezni, mert nem is igazi filozófia, csak megcáfolja a másik filozófiák állításait, rámutat azok gyenge pontjaira, és összedönti őket.
   Azt hozta fel példaként, hogy a XX. században a nyugati filozófiák teljesen félrefutottak, és puszta okoskodássá váltak, mert az ókori görögöktől kezdve egy olyan filozófiai rendszert nem tudtak összeállítani, ami maradandó és cáfolhatatlan tudott volna lenni, és gyakorlatilag kimerítették az ókori görögök által felhozható alapvetéseket.

   Képeket már nem nagyon csinálok. Nincs nagyon mit, a szemközti hegy is megmutatta már majdnem minden arcát. A napfelkelték és a napnyugták sem olyan különlegesek már, bár a szépségük meg-megállít egy-egy pillanatra, megszokottá váltak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése